Najaarsvergadering 3-11-2017

Dorpshuis Zijlvesterhoek te Onderdendam

Aanwezig 20 leden

1. Opening
De voorzitter gaf een kort overzicht over het afgelopen seizoen, die over het algemeen weer goed is verlopen. Een nog steeds stijgende lijn in het aantal nieuw aangemelde leden. De website en facebook worden steeds vaker bekeken. Ook moeten wij op zoek naar een nieuwe webserver, waar onze websitebeheerder het erg druk mee heeft. De uitgifte van de VBL’s bij Discus en Hengelsport Noord loopt nog steeds goed. Ook vraagt hij om mee te denken over voorstellen voor ons 65 jarig jubileum op 12 november 2018. Ook mag het onderwerp Jeugd niet ontbreken op het agendapunt voorstellen ALV. 2018. De georganiseerde feeder clinic was een groot succes. Het verkregen mandaat van de leden naar de overgang ledenservice van HSF. Groningen-Drenthe is reeds ingevuld. Ook is de ALV. Van HSF. Groningen-Drenthe weer bezocht. Tenslotte bedankt hij de bestuurders, inclusief de drie bestuurders van district Hunsingo uit onze vereniging, alle vrijwilligers en leden voor hun steun en toewijding aan de hengelclub.

2. Notulen
De aangeboden notulen van de ALV 24 februari 2017 via mail was goed ontvangen en unaniem door de vergadering goedgekeurd.

3. Ingekomen stukken en mededelingen
De jeugdbegeleiders delen mee om af te zien van de voortzetting van hun activiteiten. Voor het organiseren van evenementen voor de jeugd wordt niet of nauwelijks op gereageerd, wat zeer frustrerend is. Helaas.

4. Wijziging boekjaar naar kalenderjaar
Onze penningmeester verzocht de vergadering om het boekjaar, die nu loopt van 1 oktober t/m 30 september om te draaien naar het kalenderjaar. Dit werd door de vergadering goedgekeurd.

5. Verslag ingelaste vergadering
Het verslag van de ingelaste vergadering van het bestuur en de kascommissie op 1 mei 2017 werd door de penningmeester duidelijk uitgelegd. De ledenadministratie is nu ondergebracht bij HSF. Groningen – Drenthe Ledenservice. De vergadering kon zich ook hierin vinden.

6. Nieuwe voorstellen t.b.v. de ALV 2018
Hier wordt een voorstel gelanceerd door Sjoerd voor een clinic vaste hengel vissen. Ook hier komt meer bij kijken dan je denkt, aldus Sjoerd.

7. Windjacks met opdruk
Het uitgeven van windjacks vonden de leden een goed idee. Er werd gekozen voor een donkerblauw jack met lichtblauwe opdruk.(logo HcO)

8. Uitreiking prijzen zomercompetitie 2017
Aan een ieder van de deelnemers werd een mooi vleespakket overhandigd en voor de winnaars was er i.p.v. eremetaal nu een dikke rollade.

9. Rondvraag
Mocht er nog weer een jeugdviswedstrijd komen, dan bied Fred zich aan om te helpen.

Na de rondvraag werd onze voorzitter verrast met het erelidmaatschap, waarbij de heer W. van Ringen een woord van dank sprak voor het vele werk dat hij het afgelopen 26 jaar als voorzitter heeft verzet en de tomeloze inzet voor de vereniging. Hij kreeg een mooie lijst met oorkonde en voor zijn vrouw een prachtig boeket bloemen.

10. Sluiting
De voorzitter bedankt de aanwezige leden voor hun belangstelling aan onze vereniging en wenst een ieder welthuis en tot ziens op onze activiteiten.
Voor de liefhebber is er nog klaverjassen.

HENGELCLUB ONDERDENDAM

Secretaris W.J. Venhuizen