Notulen 2016

NOTULEN

Algemene Ledenvergadering Hengelclub ONDERDENDAM 26-02- 2016

Aanwezig: 16 leden inclusief bestuur.
1.Opening: De voorzitter verwelkomde de aanwezige leden, en deed de gebruikelijke mededelingen. Hij vroeg om een moment van stilte om de ons ontvallen bekenden, leden en/of sportvrienden te herdenken. Verder melde hij een foutje in het wedstrijdrooster. De GB wedstrijd was ingepland op de jaarlijkse schoonmaak dag in maart. Deze GB wedstrijd is nu 1 week later. Ook melde hij dat er nog steeds een stijging is van het aantal nieuw aangemelde leden. De website en Facebook pagina’s van onze vereniging worden steeds meer bekeken. Vooral het aantal nieuwe leden die zich via de website aanmelden verloopt succesvol. Helaas is ook de afname van de Jeugdleden zorgelijk. We zullen samen met onze jeugd-begeleiders een plan van aanpak moeten bedenken. Ook uitte hij zijn zorgen over het dalend aantal wedstrijdvissers bij ons en omliggende hengelsport verenigingen. Namens de vergadering bedankte hij het Stichtingsbestuur Dorpshuis met haar vrijwilligers, medebestuurders Hc.O. en allen die bijdragen aan het functioneren van onze vereniging.
2.Notulen: Deze werden unaniem door de vergadering goedgekeurd. Het vroegtijdig verstrekken via de e-mail van de uitnodiging vergadering, notulen vorige vergadering is positief ervaren.
3. Ingekomen stukken en mededelingen: De secretaris meld de uitnodiging voor het federatief clubkampioenschap en dat het onderzoek voor een uitje forelvissen a.s. is.
4. Jaarverslag secretaris: Het jaarverslag was ook nu weer een flink en duidelijk document. Uit de vergadering kwamen geen opmerkingen, waarop ook dit jaarverslag werd goedgekeurd door de vergadering.
5. Verslag kascommissie: Het was ook deze keer voor de heren T.Koster en S.W. Schoonhoven een flinke klus. Het reserve kascommissielid K.H. Haas was ook aanwezig. Nadat de penningmeester zijn stukken aan de commissie had overhandigt, waren de heren duidelijk tevreden over het beheer van de kas. Bij monde van S.W. Schoonhoven stelde deze aan de vergadering voor om decharge te verlenen aan de penningmeester.
6. Jaarverslag penningmeester: W. van Ringen overhandigde enkele flinke documenten aan de vergadering. De vergadering was duidelijk gecharmeerd over de uitleg en het uitgevoerde beheer van de ledenadministratie. Ook over de positieve getallen was men zeer tevreden.
7. (her)Benoeming nieuw kascommissielid: De voorzitter vraagt wederom aan de vergadering toestemming om de huidige kascommissie (S.W. Schoonhoven, T. Koster en K.H. Haas ) in functie te houden. Omdat het een vereiste in de statuten betreft, zal dit punt jaarlijks op de agenda blijven bestaan. De aanwezigen op deze vergadering verleenden wederom hun goedkeuring.
8. Beleid bestuur: De vergadering was duidelijk tevreden over het gevoerde beleid. De voorzitter vroeg aan de vergadering om toestemming voor een klein beloningssysteem in te gaan voeren voor vrijwilligers. Na uitleg ging de vergadering akkoord.
9. Begeleiders Jeugd: Gert-Jaap Moes en Coen Dijkens verklaarden dat hun 1e jaar vooral een leerproject is geweest. Ze gaan vanaf heden onderzoek plegen naar de mogelijkheden om meer jeugd te betrekken bij onze vereniging activiteiten.
10. Voorstellen uit de Najaarsvergadering 2015: Forelvissen. De vergadering is akkoord met dit voorstel. Waarna de uitnodiging zullen worden verstuurd naar alle leden.
11. Wedstrijdroosters: Met de aangeboden roosters ging de vergadering akkoord.
12. Bestuursverkiezing: Er waren geen tegenkandidaten voor de heren J. Hoeksema (bestuurder) en W. Venhuizen. (secretaris) De vergadering ging ook nu weer akkoord met hun aanblijven voor de komende periode.
13. Rondvraag: Namens Geert Brontsema vroeg de voorzitter of er wederom belangstelling was voor de vrije leefnetwedstrijd. Dit bleek wederom het geval. Verder kwamen er uit de vergadering geen vragen.
15. Sluiting: Om 22.00 uur bedankt de voorzitter de aanwezige leden voor hun belangstelling en positieve bijdrage aan onze vereniging en wenst een ieder een goede reis huiswaarts en tot ziens op onze activiteiten. Na de vergadering is er nog een paar rondjes gekaart, en ontvingen deze deelnemers nog een mooie vleesprijs.

Secretaris Hc.O.
W.J. Venhuizen

Notulen Najaarsvergadering Hengelclub Onderdendam
Gehouden op vrijdag 4 november 2016 in het
Dorpshuis Zijlvesterhoek te Onderdendam

Aanwezig 18 leden.

1. Opening
De voorzitter gaf een kort overzicht over het afgelopen (vis)jaar. Een nog steeds stijgende lijn in het nieuw aangemelde leden. Ook zijn de computers van enkele bestuursleden en de webserver aangepast.(dit i.v.m. het stijgende aantal leden).De twee jeugdbegeleiders besteden veel tijd en aandacht aan de jeugd. Dit is een moeilijke opdracht en vereist veel creativiteit. Ook de nieuwe eigenaren van Hengelsport Noord hebben aangegeven dat zij onze vereniging graag willen helpen en ondersteunen bij eventuele evenementen. De roofviswedstrijd van afgelopen jaar was zeer spraakmakend. Hopelijk heeft de organisatie hiervan geleerd en gaat het 20 november beter. Het forelvisuitje was zeer geslaagd en heeft aan onze doelstelling voldaan. Voor de interesse voor een lezing of demonstratie feedervissenl zal onderzoek naar worden gedaan. Tenslotte nog een woord van dank aan de medebestuurders van Hc.O en allen die bijdragen aan het functioneren van onze vereniging. Hierbij verklaard hij de vergadering voor geopend.

2. Ingekomen stukken en mededelingen
Een negatief schrijven van de vijf bewoners van Boterdiep OZ. Deze schijnen eigenaar te zijn van de weg en de berm langs het water en wensen geen vissers meer op hun terrein. Er zal nog onderzoek worden gepleegd en kijken of dit verbod rechtsgeldig is. De mededeling van de voorzitter is ,dat als je daar vist en je wordt verzocht te vertrekken op hun verzoek, dan zonder discussie het terrein te verlaten.

De computers van de voorzitter, secretaris en penningmeester en de webserver zijn aangepast met zwaarder software en nieuwe e-mail adressen.(Dit alles door het groeiend ledenbestand).

3. Onderzoek interesse leden
Inmiddels is aan alle leden gevraagd op welke wijze wij eventueel kunnen bijdragen aan hun interesse in onze vereniging. Hier werd slecht op gereageerd. 1 reactie voor een karper wedstrijd en 2 reacties voor een clinic feedervissen. Er wordt onderzoek naar gedaan.

4. Beleid bestuur
De vergadering was zeer complimenteus naar het bestuur en laat weten d.m.v. applaus dat zij zo maar door moeten gaan.

5. Nieuwe voorstellen t.b.v. de voorbereiding op onze ALV. 2017
a. suggestie om de 4 prijzen terug te voeren naar 3 prijzen voor de zomercompetitie.
b. geen contributie 2017 voor jeugdleden t/m 17 jaar. (Voorstel is inmiddels aangenomen).

6. Activiteiten en plannen jeugdbegeleiders
Het organiseren van jeugdviswedstrijd (eventueel een tweede) en misschien ook een avond hierin betrekken.
De contributie voor een eerste keer lid worden te laten vervallen. Reden hiervan, de drempel om lid te worden te verlagen.

Geen vragen uit de vergadering

8. Uitreiking prijzen zomercompetitie 2016
Aan een ieder van de deelnemers werd een mooi vleespakket overhandigd en voor de winnaars was er i.p.v. eremetaal nu een dikke rollade.

9. Sluiting
De voorzitter bedankt de aanwezige leden voor hun belangstelling aan onze vereniging en wenst een ieder welthuis en tot ziens op onze activiteiten.
Voor de liefhebber is er nog klaverjassen.

HENGELCLUB ONDERDENDAM

Secretaris W.J. Venhuizen