Notulen 2017

Dorpshuis Zijlvesterhoek te Onderdendam

Aanwezig 17 leden

1. Opening.
De voorzitter gaf een kort overzicht over het afgelopen (vis)jaar. Deze is over het algemeen weer goed verlopen. Een stijgende lijn in het groeiend aantal leden, maar ook een stijgende lijn in de leden die vergeten hun contributie op tijd te voldoen. Onze website wordt steeds meer bezocht. Ook zorgen de werkzaamheden van onze jeugdbegeleiders voor steeds meer bekendheid in Winsum e.o. Op de najaars- vergadering is besloten om met onmiddellijke ingang voor de jeugd t/m 17 jaar vrijstelling te verlenen van contributie. Het is nog te kort om een inschatting te verkrijgen over het resultaat. Hier kan in de volgende vergadering eventueel verder over worden gediscussieerd. Ook is de voorzitter als waarnemer aanwezig geweest bij de kascontrole. Hierbij viel het hem op dat de vragen van de controleurs aan de penningmeester behoorlijk professioneel zijn. De aanmeldingen voor de clinic feeder-vissen loopt al flink op. Ook zijn er drie van de vier districtbestuurders lid van onze vereniging. Hij zou dit graag anders zien en ook meer betrokkenheid naar de districtsvergaderingen van de overige aangesloten verenigingen, waarvan slechts de helft deze vergaderingen bezoekt. Op de website van HcO wordt daarom ook informatie verstrekt van het district. Wederom een woord van dank naar alle bestuurders en aan allen die bijdragen tot het functioneren van onze vereniging. Bij deze verklaard hij de vergadering voor geopend.

2. Notulen. ALV 26-02-2016 en Najaarsvergadering 4-11-2016
De notulen zijn per mail verstuurd naar de leden en kunnen thuis bij de ontvangers worden doorgelezen. Deze zijn door de vergadering unaniem goedgekeurd.

3. Ingekomen stukken en mededelingen.
1e stuk. Een schrijven van Sportvisserij Nederland over het afschaffen van de handelingskosten per 1-1-2018.

2e stuk. Het aanpassen van enkele datums van het wedstrijdschema.

Deze worden behandeld in punt 10 b en punt 11.

4. Jaarverslag secretaris
De vergadering was zeer tevreden over dit verslag. Er waren geen op of aanmerkingen, waarbij dit verslag door de vergadering werd goedgekeurd.

5. Verslag kascommissie
Op 12 januari 2017 heeft de kascontrolecommissie bestaande uit T. Koster,
S. W. Schoonhoven en reserve lid K. Haas te samen met de voorzitter van onze vereniging T. Huizinga als waarnemer, ten huize van dhr. W. van Ringen de boekhoudkundige bescheiden van de vereniging gecontroleerd. Er zijn een paar steekproeven genomen en hieruit is gebleken dat de kas keurig in orde was. Ondanks een sponsoring t.b.v. het KWF en de forellenvisavond t.b.v. onze leden kon er nog een redelijk bedrag aan ons vermogen worden bijgeschreven. De kascontrolecommissie stelt de vergadering voor het bestuur decharge te verlenen voor het financiële beleid en de penningmeester voor de financiële administratie. De vergadering ging akkoord met dit voorstel. Voor al hun werkzaamheden hebben de heren van de kascommissie een vleesbon gekregen.

6. Jaarverslag penningmeester
Onze penningmeester/ledenadministrateur W. van Ringen heeft weer een behoorlijk document van het kasbeheer aan de vergadering overhandigd. De vergadering was zeer positief gestemd over de uitleg en het uitgevoerde beheer van de kas en ledenadministratie.

7. (Her)benoeming kascommissie
Ook deze keer werd de kascommissie weer herkozen. De vergadering vind dat de kascommissie hun werk goed doet. Ook de penningmeester is blij met een vaste kascommissie.

8. Beleid bestuur
De vergadering is zeer tevreden over het gevoerde beleid en laat dit blijken met een applaus. Tevens wordt het bestuur een mooie boeket bloemen aangeboden voor hun echtgenoten.

9. Begeleiders Jeugd
Hier geen nieuws. De begeleiders hadden door privé omstandigheden afgezegd. Het bestuur en begeleiders komen t.z.t. om tafel om het e.a. door te nemen.

10. Voorstellen uit de najaarsvergadering 2016
Voorstel a). De 4 prijzen van de zomercompetitie worden terug gebracht naar 3 prijzen.

Voorstel b). Contributie jeugd komende jaren gratis moet nog bekeken worden. Sportvisserij Nederland wil de handelingskosten voor verenigingen per 1 januari 2018 afschaffen. Dit is een behoorlijke inkomsten verlies. De voorzitter vraagt voor een mandaat aan de vergadering voor de penningmeester om in overleg met het bestuur en kascommissie tot een besluit te komen als dit nodig wordt geacht. Dit wordt goedgekeurd.

11. Wedstrijdroosters
De voorgestelde vraag om enkele datums te veranderen in de voorjaarswedstrijden wordt niet aangenomen. Verder gaat men akkoord met de roosters.

12. Bestuursverkiezing
De aftredende bestuurders worden weer herkozen en mogen weer een nieuwe periode volmaken. De heer J. Reining heeft kenbaar gemaakt dat dit wel zijn laatste termijn is.

Hier waren geen noemenswaardige vragen.

14. Sluiting
De voorzitter bedankt de aanwezige leden voor hun belangstelling aan onze vereniging en wenst een ieder welthuis en tot ziens op onze activiteiten.
Voor de liefhebber is er nog gelegenheid voor een potje klaverjassen.

Aanvullend de notulen van de ingelaste vergadering (bestuur en kascommissie) naar aanleiding van agenda ALV. 24 februari 2017 punt 10 b, gehouden op maandag 1 mei 2017 in het dorpshuis Zijlvesterhoek te Onderdendam.

1.Het vervallen van de handelingsvergoeding van Sportvisserij Nederland heeft ons tot een besluit gebracht om ons ledenbestand over te hevelen naar de ledenservice van HSF Groningen-Drenthe.
2.Tevens brengt dit mee tot een contributie verhoging van 50 eurocent.
3.De jeugdkorting waarvan de jeugdleden in 2017 genoten, vervalt per 2018.

HENGELCLUB ONDERDENDAM

Secretaris W.J. Venhuizen