OPEN KAMPIOENSCHAP STEKVISSEN VRIJE HENGEL

Op zaterdag 10 september kwamen 34 deelnemers naar het dorpshuis Zijlvesterhoek in Onderdendam om samen te gaan vissen voor de Open Stekkampioenschap gemeente Bedum.

Van het dorpshuis kreeg elke deelnemer een kop koffie aangeboden.
Daarna volgde de verloting van de visstekken in de vakken A en B.
Om iets na 06.30 uur volgde de vak verloting welke werd verricht door de winnaar van 2015.

Vanuit Onderdendam was vak B het eerste vak waarop richting Bedum vak A aansluitend volgde.
Om 08.00 kwam het signaal om daarna direct te gaan vissen tot het einde signaal om 12.00 uur.
Der hele week dreigde een grote massa eendenkroos voor verstoring van de wedstrijd. Telkens verplaatste deze massa zich weer gunstig zodat het parcours op vrijdagavond redelijk schoon was.

Helaas lag er zaterdagochtend weer veel van dit kroos in het water langs het parcours, doch er kon onder deze lastige omstandigheden wel worden gevist.
Het werd een warme zomerse dag zonder wind en dus bleef het eendenkroos massaal aanwezig. Het bleef lastig vissen. In vergelijking met voorgaande jaren waren de gemiddelde vangsten bijna gelijkwaardig of net iets beter.
In het eindsignaal om 12.00 uur was er een deelnemer die net een visje had gehaakt en deze in het leefnet deponeerde voor de weging. Dit leverde enige discussie op, vooral omdat de wedstrijd reglementen hierin niet voorzagen.
Voorafgaande aan de prijsuitreiking is in het gesprek met de wedstrijdcommissie en de betrokken deelnemers door middel van handreiking het eindresultaat van de vangsten bepaald.
De wedstrijdcommissie heeft toegezegd dat voortaan alleen de aanwezige vis dat zich voor het eindsignaal in de leefnetten bevindt, ter weging mag worden aangeboden. Dit zal worden opgenomen in het reglement vanaf 2017.
Deze wedstrijd is weer mogelijk gemaakt met medewerking van het Waterschap Noorderzijlvest, Ambachtelijk slager Zuidhof Bedum, Hengelsport Noord, vrijwilligers van het Dorpshuis Zijlvesterhoek en de vrijwilligers van de HSV’s Bedum en Onderdendam.

Namens alle verenigingen hier dank voor.

Datum (en tijd) Zaterdag 10-09-2016 06:00 uur
Uiterlijke inschrijfdatum Zaterdag 03-09-2016