Open kampioenschap stekvissen" Gemeente Bedum " Onderdendam

Beste Hengelsport liefhebbers,

32 deelnemers hadden zich vooraf ingeschreven voor deze wedstrijd.
Elke deelnemer kreeg door middel van een loting een plaats toegewezen. (lootje trekken)
Doordat de winnaar van 2017 niet aanwezig was, werd Hans Kooi aangewezen om de Vak verloting te verrichten.
Vak B was nu het 1e vak aan het Boterdiep vanuit Onderdendam en Vak A werd het 2e vak.
Doordat er 40 vakken zijn is er deze keer voor gekozen om 180 meter tussen de beide vakken te laten.
Van elk vak kregen de 1e vijf winnaars een geldprijs overhandigt.
Alle 22 resterende deelnemers kregen een mooie rollade mee huiswaarts.
De grotere (bonus) vissen lieten zich deze keer niet vangen zodat de ervaren stekvissers in het voordeel waren.
De vrije wedstrijdvissers waren niet in staat om de hoeveelheid kleine vissen in hun voordeel te beslissen.
De eerste 25 minuten waren de aanbeten nog massaal, doch daarna lieten de vissen zich nog maar mondjesmaat vangen.

Uiteindelijk werd Hans Kooi van HSV Ons Genoegen Uithuizen weer winnaar van 2018.

Meerdere foto’s van deze dag komen op de website van Hc.O. :

Voorzitter wedstrijden Hc.O.

Datum (en tijd) Zaterdag 08-09-2018 06:30 uur