1e Besturendag district, Cafe Hoornstertil te Wehe Den Hoorn

Café Hoornstertil

Hallo Viskelu ,

Sportvisserij Groningen Drenthe heeft aan de vereniging bestuurders uit het district Hunsingo weer een contactdag verzorgd.
15 deelnemers moesten eerst nog wel even de autoruiten krabben voordat ze konden vertrekken naar Wehe Den Hoorn.
Onder het genot van een kop koffie vertelde de voorzitter Sjoerd Schoonhoven aan de deelnemers het verdere verloop van de dag.
Om 07.00 uur gingen allen naar het mooie wedstrijdparcours langs het Aduarderdiep.

De buitentemperatuur was inmiddels licht opgelopen en er stond een licht windje.
Helaas waren de aanbeten slecht en werd er af en toe maar een klein visje gevangen.
Naarmate de ochtend vorderde wakkerde de koude wind aan en viel er wat kleine hagelregen uit de lucht.
Het voelde erg koud en ook de vangsten zorgden er niet voor dat er een warmere gevoel ontstond.
Toch werd er sporadisch wat meer grotere vis gevangen. Om 13.00 uur was het einde wedstrijd en ging de weegploeg aan het werk.
Tijdens het wegen verslechterde het weer en er vielen kille sneeuwbuien.

Elke deelnemer keek uit naar de warme kachel en een hart versterkertje.

Na nog even een gezellig praatje gingen we naar de prima verzorgde snert en spek maaltijd.

De kok van het mooie Café Hoornstertil had een rijkelijk gevulde snert op de tafel gezet.

Na de heerlijke maaltijd werden de vangstresultaten meegedeeld en nog een vleespakketje aan de deelnemers uitgereikt.
Ondanks de tegenvallende vangstresultaten en het koude weer ging een ieder weer met een warm gevoel en een volle buik tevreden huiswaarts.

Foto’s: Wim Venhuizen en Jan Vast.

Fotocollage van de 1e Besturendag 13-04-2019

Datum (en tijd) Zaterdag 13-04-2019 07:00 uur