6e Districtwedstrijd Hc.O., Dorpshuis te Onderdendam

van uit
Onze Thuisbasis: Dorpshuis Zijlvesterhoek

Hallo hengelsport liefhebber,

14 deelnemers kwamen zich aanmelden voor de 6e en laatste wedstrijd van deze serie in het Dorpshuis Zijlvesterhoek te Onderdendam.
De deelnemers kregen koffie aangeboden van de Stichting Dorpshuis.
Om 07.00 uur vertelde de wedstrijdleider Wim Venhuizen enkele regels m.b.t. de wedstrijd.
Er is aan de deelnemers twee wedstrijdwateren aangeboden.
Voor de keuze tussen het Boterdiep en / of het Winsumerdiep verklaarden allen om in het Winsumerdiep te gaan vissen.
Bij het gezamenlijk vertrek naar het gekozen water was het nog enigszins mistig en koud.

De meesten hadden uit voorzorg al extra kleding aangetrokken.
In het begin stroomde het water met een licht trekje richting Winsum waarop er leuk werd gevangen.

Later kwam de zon tevoorschijn en kon de extra kleding wel weer uit worden getrokken.

Helaas verdween ook de lichte stroom in het water en trok de oostenwind wat aan.
Onmiddellijk werden de aanbeten op de feederhengel sterk verminderd. Op de vaste stok (hengel) bleef het kleinere vis redelijk bijten.
Gemiddeld blijken de vangsten evenredig als in 2018. Na de wedstrijd zijn onder het genot van een hapje en drankje de prijzen weer verstrekt.
Al met al is het weer een prachtige competitie van deze zes wedstrijden geworden en voor herhaling vatbaar.
Op zaterdag 2 november starten de vrije winterwedstrijden ringetje vissen in het CafĂ© Eendrum te Eenrum. Aanvang 08.00 uur tot 14.00 uur.

Foto's gemaakt door Wim Venhuizen.

Midden:       1e plaats,   L.J. Stegewans van HSV Kloosterburen met 49788 gram.
      Rechts:            2e plaats,  S.W. Schoonhoven van HSV Onderdendam met 39302 gram.

Links;          3e plaats,  J. van Dijken van HSV Onderdendam met 30784 gram.

Datum (en tijd) Zaterdag 05-10-2019 07:00 uur
Gastheer Hengelclub Onderdendam. Onze Thuisbasis: Dorpshuis Zijlvesterhoek