Jeugdvis Wedstrijd 06-01-2024

Zaterdag 6 januari hebben wij als Hengelclub Onderdendam een ondersteunde bijdrage mogen leveren aan de jeugd viswedstrijd georganiseerd door en vanuit Grand Café Koning.
 De opkomst was geweldig ondanks het koude weer en grillige vis omstandigheden.
Door het vele regen wat de laatste tijd is gevallen was de waterstand hoog en het water zeer troebel.
Dit alles maakte het dat het lastig was om een visje te vangen door de 20 tal jeugdige deelnemers.

Tussen het vissen door werden alle deelnemende nog getrakteerd op heerlijke warme chocolademelk met slagroom.
 Om 15.00 was de wedstrijd afgelopen. Alle deelnemers keerden terug naar Grand Café Koning waar Daan Vogelaar (eigenaar Grand Café Koning) voor een lekkere bord patat met snack zorgde voor de fanatieke vissers.
 De vangsten vielen tegen deze zaterdagmiddag. Toch is er door Benthe van der Walle 1 vis gevangen,
 dit was ook de enige vis die er is gevangen waardoor zij ook de winnaar was van deze wedstrijd.
Zij keerde huiswaarts met een mooie beker en een schepnet aangeboden door Kooistra Bedum.
Alle kinderen gingen naar huis met een gevulde buik en een pet aangeboden door Hengelclub Onderdendam.

Deze succesvolle dag krijgt vast een vervolg en zoals als het nu lijkt zal deze in de voorjaarsvakantie van 2024 plaats vinden.
Over de exacte datum en tijdstip houdt u de facebook pagina van Grand café Koning en Hengelclub Onderdendam in de gaten.

Een grote pluim voor de organisatie, sponsoren en een ieder die een bijdrage heeft geleverd aan dit evenement.

Verslag gemaakt door Henk Jan Zwerver

Algemeen Bestuurslid en Jeugdzaken van Hc.O