5e Districtswedstrijd,

Onze Thuisbasis :Dorpshuis Zijlvesterhoek

Gastheer Hc.Onderdendam

Beste Hengelsport liefhebber,

Waarschijnlijk vanwege de slechte vangsten de afgelopen tijd in onze district wateren, kwamen er slechts 10 deelnemers zich aanmelden deze dag.
We moesten eerst de autoruiten krabben om naar Onderdendam te rijden.
In gezamenlijk overleg met alle deelnemers is besloten om deze visdag met 2 uur in te korten.
Bij aanvang van de wedstrijd vroor het nog 4 graden en was erop diverse plekken nog ijsvorming zichtbaar op het water.
De vangsten waren bedroevend slecht deze (mooie?) visdag.
Na de wedstrijd is het Eremetaal uitgereikt en kreeg elke deelnemer een vleesprijsje mee huiswaarts.
Toch werd na de wedstrijd onder het genot van een hapje en drankje nog even gezellig bijgepraat.
Diverse onderwerpen zijn besproken, waaronder de slechte vangsten van de laatste tijd in ons district.
Diverse meningen kwamen hieruit voort. (leuk) w.o.; de grote toename van aalscholvers op de winterplekken, de storm en hevige regenval met het afstromen en de vroege trek van het vis door het ontbreken van een echte winter.
Tijdens dit schrijven hoorde ik Piet Paulusma, die binnenkort prachtig lenteweer voorspeld.
Dus gaan we 2 april een aanvang organiseren met onze Stekwedstrijden voor hopelijk een mooie zomer 2022.

Algemeen Kampioen T. Huizinga met 1111 Wedstrijdpunten.

Aantal Kampioen S.W. Schoonhoven met 256 Stuks.

Gewicht Kampioen W. Venhuizen met 23200 Gram.

Foto’s: Jan Vast.

TOT ZIENS!

Datum (en tijd) Zaterdag 05-03-2022 08:00 uur
Plaats Onderdendam